lørdag 24. september 2011

1 av 2 sokker


Jeg har flere prosjekter på gang som kunne trengt min oppmerksomhet, men jeg klarte ikke vente med å bruke det nye garnet!

 
Derfor kastet jeg meg i gang med å strikke den første av et sokkepar, jeg kommer nok til å vente litt med nummer to, har et sjal som må bli ferdig først. Og enda et sjal jeg har tenkt å strikke til meg selv, og jeg trenger det asap!

Etter jeg var kommet godt i gang med sokken så jeg at denne oppskriften nok ikke var den beste for dette garnet. Oppskriften er nydelig, og fin med stripete garn, men da med garn med lengre striper, jeg synes den ble litt hakkete med dette garnet. Dette garnet hadde nok gjort seg bedre med glattstrikk, som dere kan se på hælen, så ble det ganske fint. Jeg trodde derimot stripene var lengre da jeg kjøpte det, det så sånn ut på bildene av hespen! Men men, uansett så er det jo en kul sokk ;)


 Ellers er det første gang jeg strikker på 2mm pinner. Hadde ikke 2mm strømpepinner når jeg begynte med sokken, det var lørdagkveld, og jeg orket ikke vente helt til mandag! Så jeg strikket med en 2mm rundpinne og magic loopet. Det var ikke særlig enkelt på så små pinner, var så vidt jeg klarte å holde pinnene, de var jo så korte! Så på mandag kjøpte jeg meg strømpepinner, og etter det gikk det som en lek!

Oppskrift Monkey (men uten vrangstrikk)
Pinner 2mm
Garn Adorn Sock, fra Three Irish Girls i fargen "Kate"

One response to 1 av 2 sokker

  1. Lene says:

    Synes de ble rå fine jeg!
    Ha en fin søndag:)

Legg inn en kommentar